Cíle a zásady poskytování služeb
Cíle služby
- umožnit klientům vést důstojný život v příjemném prostředí
- udržet nebo zvyšovat soběstačnost klientů
- podpořit klienta při udržení kontaktů s blízkými a společností
- pomoci při překlenutí přechodného zhoršeného zdravotního stavu klienta, jež nevyžaduje hospitalizaci
- podpořit klienta v oblastech, v nichž jsou jeho schopnosti sníženy
- zajistit profesionální tým pracovníků, který s klientem jedná s respektem, úctou, vždy v jeho zájmu a rozvíjí spolupráci s rodinou
Zásady, které při poskytování služby dodržujeme
- lidskost, důraz klademe na klienta a jeho běžné lidské potřeby a zájmy
- rovnocennost, pomoc je užitečná, respektující a příjemná, protože je založena na spolupráci rovnocenných stran
- individualita, pomoc a podporu poskytujeme způsobem, který vychází z individuálně určených potřeb klientů, působíme na ně aktivně, podporujeme rozvoj jejich samostatnosti
- partnerství, klient má co největší podíl na rozhodování o důležitých hlediscích služby
- respekt, respektujeme jedinečnost každého klienta bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu či barvu pleti, pohlaví, rodinný stav, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení
- ochrana, službu poskytujeme v zájmu klientů a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a zachována lidská důstojnost klientů
- odbornost, důraz na odbornou způsobilost a pravidelné vzdělávání
- diskrétnost, ochrana soukromí a intimity klientů. Chráníme právo klienta na soukromí a důvěrnost jeho sdělení. Data a informace požadujeme s ohledem na potřebnost při zajištění služby, informujeme klienta o jejich potřebnosti a použití
- flexibilita, pružnost a komplexnost poskytovaných služeb